söndag 7 februari 2010

god morgon mina bloggvänner!

sov över hemma hos mamsen inatt och dagen idag började med att lilla Cindy ropade glatt (och något tjatigt) att kl var halv tio och nu var det dags att kliva upp.. Cindy som är 4 år kan inte alls klockan (den var närmare 8) och jag och pappa ropade irriterat att hon faktist kunde få gå ner och se film innan hon väckte Jack också... Men det var försent och snart hade jag två små apungar som hoppade i min säng... Det var inte mycket mer att göra än att gå ner med dem och fixa iordning lite frukost!

Jag slog på en film till dem och lät dom sitta så i ungefär 15 minuter... Då kom Zandra ner och bad mig gå ut med hästarna till hagen för hon skulle iväg någonstans, gick och kollade hur kallt det var idag då.... Det är verkligen härligt väder idag, ca 0 grader ute och jag älskar det! Slängde på ungarna kläder och gick ut till hästarna Batte och Smilla! Fick ut dem i hagen och gav dem hö, Batte blir så glad när han kommer ut i hagen så han kutar runt och gör små glädjeskutt här och där, kul att se haha! =)

Sedan var jag tvungen att kika vart Jack och Cindy tagit vägen... Såg dem klättra på en gigantisk snöhög med en pulka, den här vintern har varit snöns vinter iaf, undra hur många meter det har snöat iår egentligen va? Någon som vet?

Annars blir det inte mycket annat gjort idag skulle jag tro. Jag ska gå ut nu en sväng sen ska jag hem till mig senare :)

ha de fint

Zofia

1 kommentar:

emmy sa...

hehe vilken härlig början på dagen. vet exakt hur cindy säger de där haha :P