onsdag 1 oktober 2008

BVC kontroll

Idag var jag och Jack på hans 1½års kontroll på BVC i matfors.. Det var mätning, vägning och vaccinationsspruta som gällde.

Eftersom Jack är en sån uppfostrad pojke så började han med att åka lite rutchkana i väntrummet. Sen lekte han lite med en barnvagn...

Då satt helvetet igång. Han racade med den där barnvagnen så de slog gnistor om hjulen, skämt åsido, men han rymde ut ett antal gånger, höll på att köra över sköterskan osv.

Sen kom vi in till undersökningen, där skötte han sig också exemplariskt. in med barnvagnen, sprang rätt in till doktorn o snackade med honom, sen klädde jag av jack för vi skulle väga honom, då kissade han på golvet det första han gjorde... jippi tänkte jag och det var bara att torka.

Mätning och spruta gick jättebra, han hann knappt märka att doktorn gav en spruta i armen eftersom de var så mycket annat att titta på... Sen bar det rätt ut i lekrummet/väntrummet igen. Direkt på rutchkanan, höll nästan på att välta bakåt där om de inte hade varit för att en annan mamma räddade honom.. jag fick jaga ihäl mig bara för att få på honom kläderna igen...
Ytterkläderna var en ännu svårare match. Jagade ihjäl mig ännu mer, han sprang ut utan jacka så ja fick hämta honom, slängde av sig stövlarna osv. men till sist gick det.. ännu en lyckad dag med jackiponken :D

3 kommentarer:

Naranja sa...

Hej!
Gillar bäst bilden där han svischar förbi i rutchkanan! Vilken fart! Han fastnar ju knappt på bilden!
Naranja

Supermamsen Green World sa...

Oj Oj .,,,Verkligen kvick jag håller med ..KRAMIS

Unknown sa...

Hahahaha, han är underbar. Hur löd vikt, längd och annat väsentligt då?

du är bäst!

//Harriet