torsdag 17 december 2009

hej hej

Idag har jag bakat den goda lingonlimpan på skolan...

7 dl grovt rågmjöl
7 dl grahamsmjöl
7 dl vetemjöl
ev frön
1 msk bikarbonat
1 msk bakpulver
2 dl mörk sirap
2 dl lingonsylt (eller annan sylt, välj själv, man kan också ha i ev blåbär eller lingon + sylten)
1 liter filmjölk

200 grader i ca 15 min, sedan 180 grader i ca 30 min eller tills innertemperaturen nått 97 grader.

Detta blir två stora formar med bröd, som räcker ett tag, och är underbart goda!

............................................................................................

har också bakat en hel del vörtlimpor i dagarna (omkring 20 st) , lagt över 200 jultallrikar och sedan bakat chokladsnittar.... Trivs verkligen på skolan nu, det går så bra, nästa vecka ska jag vara i köket, det blir kul! :)

Imorn är det fredag och då ska jag gå på bio, spännande! Vi ska se Avatar kl 21... :D

Inga kommentarer: