måndag 12 juli 2010


hej svejs

Vilken värme!!! :O 32 grader i skuggan idag :S

Idag gjorde jag blomkålsmos och zucciniskivor och isbergssallad. Lätt och enkelt.

Det första Jack säger när han sätter sig vid matbordet är (pekandes på blomkålsmoset) : Vad äre här för skit?

Jag tappade hakan.. haha vadå skit? Så får man inte säga! Så jag sa det till honom och att man inte kan kalla något för äckligt innan man smakat heller. Så han gör som jag säger och smakar... Och älskar det! haha.. perfekt.

Men mättande var det också! Alltså rå mat (levande föda) är bra mycket mer mättande än vanlig mat.. Så nu ska jag hoppa i duschen med Jack sen ska han få sova... Han har varit på dagis hela dagen och sedan kom Alvin och Susanne och hämtade honom så han fick fara på norra berget... Så ikväll blir det tidigt kväll för honom.. Och för mig... :)

2 kommentarer:

Tony sa...

Heheh lite rolig är han :) Fast mätt på råkost vetetusan om jag kan hålla med om faktiskt.

Sjukt många fördelar, men energimängden är inte en av dem tycker jag. Å andra sidan stoppar vi i oss alldeles för mycket energi för att hålla oss friska i längden, men det är tufft att dra ner.

Så vet man ju inte vad som är utrensning och vad som är hunger/energibrist.

Lycka till med ditt råkostliv :)

emmy sa...

hahaha typiskt jack :P